۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۶۷۵۰۱۲
در رزمایش تهذیب و تربیت رونمایی می شود؛

طرح معلم قرآنی مهمترین طرح قرآنی حوزه های علمیه  

طرح معلم قرآنی مهمترین طرح قرآنی حوزه های علمیه  
به همت اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیبل، طرح معلم قرآنی مهمترین طرح قرآنی حوزه های علمیه  در رزمایش تهذیب و تربیت رو نمایی می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا، حجت الاسلام حسینی مدیر اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه در دومین نشست شورای تخصصی تهذیب و تربیت در بررسی طرح معلم قرآنی در حوزه اظهار داشت: در گذشته این طرح با عنوان طرح 10 ساله و طرح سواد قرآنی با مشارکت معاونت تهذیب و معاونت آموزش مطرح بود.

وی ادامه داد: از آنجا که این طرح در آن زمان دارای نقایصی بود و  امکان ابلاغ همه بخشهای آن نبود؛ اقبالی به آن صورت نمی گرفت اما در دوران کنونی با برطرف شدن نقایص و چابک تر شدن طرح،  میزان کارآمدی آن در مدارس به طور چشمگیری افزایش یافته است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که این طرح با توجه به آسیب شناسی ها ی انجام شده در حوزه های علمیه تدوین شده است، خاطرنشان کرد: آسیب شناسی نسبت به موضوع قرآن در حوزه انجام شده است و در این زمینه تصمیم بر ان شد که هر طلبه باید در پایان دوره سطح به عنوان معلم قرآنی حد اقل در رشته قرائت و ترجمه و مفاهیم باشد

وی به ضرورت برگزاری این طرح در حوزه اشاره کرد و گفت: تربیت طلاب کارآمد متناسب با نیاز جامعه،  ارتقای سطح قرآنی طلاب نسبت به جامعه، عدم کفایت محتوای فعلی، ضعف مهارتهای قرآن، ضرورت تربیت عالمان دینی کارآمد از مهمترین ضرورت های برگزاری این طرح است.

مدیر اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه اظهار داشت: که این طرح بعد از رفع نقایص درجلسه شورای تهذیب و تربیت  مورخه 17 اسفند با حضور مدیر حوزه های علمیه حضرت آبت الله اعرافی جهت تصویب خواهی نهایی و ابلاغ آن به معاونت آموزش ارائه خواهد شد .

وی در پایان اظهار امید واری کرد: امیدواریم بعد از تصویب در جلسه 17 اسفند این طرح به طور رسمی مشترکا با معاونت آموزش رونمایی بشود.

 

ارسال نظرات